fredag, mars 30, 2007

Anne Briggs

Jaha ja det är märkligt. Jag hade en diskussion för en massa år sedan om att böcker lika gärna skulle kunna ha slutats skriva för typ hundra år sedan. Man skulle ändå inte hinna läsa allt läsvärt ändå. En kanske tråkig tanke, men ändock sann. Och det skulle nog lika gärna kunna gälla musik, kanske inte hundra år men iallafall femtio. Jag vet inte om det någonsin kommer att upphöra att dyka upp briljant brittisk popmusik från slutet av sjuttiotalet och början av åttiotalet (det bästa exemplet är nog The Wild Swans som släpptes för ett par år sedan). Detsamma verkar gälla brittisk folkmusik. Anne Briggs är kanske inte helt okänd sedan tidigare jag har dock inte lyssnat på henne förrän nu. 4/4 återutges vad jag tror är hennes andra skiva dock den första med egna låtar. Ett avskalat och vackert litet album, 79 kr på cdon.se och ginza.se, det finns liksom ingen ursäkt för att inte skaffa den här skivan.

Idag har jag umgåtts ganska mycket med Cendre och ja mina förväntningar infriades, det blev en väldigt vacker dag med den i hörlurarna.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ah, det här ska jag naturligtvis kolla upp!

12:20 em  
Blogger Tatti said...

Japp den är given.

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home