tisdag, juli 31, 2007

R.I.P

Antonioni blev 94, vem står på tur? Det blir ju en tredje när som.

5 Comments:

Blogger Stoffe said...

Tyvärr känns det ju som om Erland snart lämnar in. Känns olustigt att spekulera i men samtidigt något verkligt.

Fan, vad TV frossar i Bergman nu och samma nyllen dyker upp isofforna titt som tätt för att svara på samma frågor. Dessutom har det ju tydligen blivit en självklarhet att "vi i Sverige inte förstod hur stor Bergman var" - mytologiseringen började förvisso redan medan han levde men nu har det jävlar i mig satt fart på allvar, vilket medför alla dessa mediasanningar som upprepas till dess att det tas för något självklart. Usch, måste nog skriva ett inlägg om det när jag orkar.

4:38 em  
Blogger Tatti said...

Jag vet tänkte också på Erland, gillar ju honom som fan. Men ja det verkar tyvärr ganska troligt.

Ja eller hur? Sjukt jobbigt.

Annars? Jag jobbar, pluggar och är överjävligt pank. It was suppose to be the summer of Tatti ju.

4:48 em  
Blogger Stoffe said...

Haha! Ja, men du kanske får ligga och käka direkt från en ostbit i bar överkropp!? Själv räknade jag ju med att staschen skulle bli en semester från mig själv men så blev inte fallet.

Nä, jag gör ingenting. Uppsatsen går åt skogen - grav skrivkramp. Ska iaf till borås å se ff på lördag. En liten utflykt kan göra gott - e ju inte utanför stan helt ofta, lr iofs inte ens i stan, knappt utanför lgh ju...

6:21 em  
Blogger Tatti said...

Ja ostätande lär det ju bli, kanske helnäck? Jaså det funkade inte med staschen, men den är väl kvar? Du kanske ska prova helskägget, skepparkransen kanske?

Jaså uppsatsen går trögt? Kan tänka mig att det är segt att göra på sommaren. Borås ja, jag lär väl få se mycket av det framöver.

6:38 em  
Blogger Stoffe said...

ja, textilstaden har ju ett rykte om sig att vara bland landets tråkigaste men det är nog lite oförtjänt.

jodå, snorbromsen e kvar, men skepparkrans tror jag inte att mitt fejs kan producera - möjligen i framtiden...

nu får d bli bergman och teatern på tvåan. kanske kan inspirera på ett lr annat sätt!

7:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home