måndag, november 05, 2007

Burial 'Archangel'

Årets deppigaste och vackraste.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fick plattan idag, nu jävlar ska det lyssnas.

12:36 em  
Blogger Tatti said...

Gutt, den är grym.

2:24 em  
Anonymous Anonym said...

Användandet av mer ambienta låtar på denna plattan gör mig glad. Endorphin & Etched Headplate är hur bra som helst.

Dock så går låtarna ihop lite mer än på förra, så det krävs lite mer tid på denna för att sära ut låtarna o få grepp om den.

"Burial" var mer udda o ojämn, vilket jag gillade.

"Untrue" är lixom en lång smet av låtar som är nästan likadana i upplägget, ett upplägg som förståss är sjukt bra i det här falet.

Jag saknar dock en "Untitled" i slutet av "Untrue". Det blir lixom bara helt tyst o man blir lämnad i sticket. Men men.

Fantistico!

2:36 em  
Blogger Tatti said...

Ja eller hur, gillar det som fan med. En av mina favoriter nu är nog Raver men som med alla bra skivor så är det helheten som jag gillar mest. Varenda liten sekund är precis lika vikig. Har du läst intervjun men honom? Jag gillar verkligen hur han ser på sin musik, en jävla romantiker på ett jävlig vackert sätt.

http://music.guardian.co.uk/urban/story/0,,2198811,00.html

3:14 em  
Blogger Joakim said...

Jag läste intervjun nu, och älskar honom bara ännu mer. Vår tids viktigaste motståndsman.

12:43 em  
Blogger Tatti said...

Ja men eller hur. Alltså lite kul det här med att musiken ska stå för sig själv och det gör den ju verkligen, men man älskar ju snubben ännu mer nu.Så jävla skön inställning, pur kärlek.

6:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home