onsdag, oktober 29, 2008

Auton mfl

Idag fick jag tre skivor med posten. Först och främst Autons samlingsskiva, jag har tidigare bara hört Aerikanne som finns med på Are You Scared To Get Happy. Beställ skivan här. Den är fin som fan.

Jag fick även Matti Byes filmmusik till Gösta Berlings Saga och den är minst lika vacker som hans skiva Drömt. Skivan finns att beställa på motljud.com eller så kan man köpa den på Pet Sounds och Multi Kulti i Sthlm. Nästa köp blir nog musiken till Körkarlen.

Sist men inte minst Love Is Overtaking Me av Arthur Russell. Jag har lyssnat på den ganska mycket på sistone och nu har den äntligen släppts, som vanligt helt undebart, några av de vackraste låtar jag har hört i år. Det har blivit mycket Arthur Russell, Robert Wyatt och Moondog för mig på sistone.

Nåväl kort som vanligt. Busy som fan Köp Love Is Overtaking Me ginza.se eller något.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilket album med Moondog? Har det kommit något nytt som jag har missat?

9:30 em  
Blogger Tatti said...

Nej då jag lyssnar på gamla skivor, The Viking of Sixth Aveneu och The German Years.

9:58 em  
Blogger Tatti said...

Drog nyss ner en liveversion av kommande AC, desperat som jag är.

10:16 em  
Blogger Tatti said...

Låter rikigt lovande.

http://8centsaday.wordpress.com/2008/10/25/new-animal-collective-album-merriweather-post-pavilion-preview/

10:18 em  
Anonymous Anonym said...

Ok, "The Viking..." är fantastisk.

Hm, undra om jag ska ta hem den. Svårt. Den "riktiga" borde nog dyka snart tycker jag.

10:28 em  
Blogger Tatti said...

Ja verkligen. The German years också, en dubbel där ena skivan är en live konsert, sista innan han dog.

Ja vet men jag kunde inte hålla mig. Släpps ju i januari så den borde vara på g.

10:39 em  
Anonymous Anonym said...

Ok, ska kolla upp den.

Förstår dig, har varit nära att ladda hem den under dagen. Svårt val.

Men om du säger att den låter riktigt lovande då kan jag sova tryggt.

11:50 em  
Blogger Tatti said...

Gör det.

Ja det ska bli spännande att höra hur den låter på "riktigt".

2:47 em  
Anonymous Anonym said...

Arthur Russell landade just på hallgolvet, ska bli spännande lyssning.Men shit vad han liknar Carl-Einar Häckner på framsidan! Ett dåligt tecken, eller?

12:05 em  
Blogger Tatti said...

Hehe nej fan inte Carl-Einar!

1:53 em  
Anonymous Anonym said...

Har också haft en intensiv Russell/Wyatt-period det senaste, vilket har varit underbart.

3:46 em  
Blogger Tatti said...

De är så fina, känns som att de är ganska lika på något sätt. Och så Do Your Thing med Moondod, så sjukt vacker låt.

10:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home