onsdag, januari 21, 2009

Pan American mfl

Februari ser ut att bli en god ambientmånad, eller ja i alla fall för vänner av instrumental musik. Mountain som jag tidigare beskrivit som ett amerikanskt Tape släpper i februari skivan Choral på fina Thrill Jockey. Denna gång tydligen lite krautigare. Andra goda saker på gång är Tim Heckers An Imaginary Country som så klart är helt lysande. Svarte Greiner släpper snart Kappe, närmare än så kan jag inte tillåta mig att gå gothen men Erik K. Skovdin håller sig på rätt sida av mörkret. Så slutligen då en nya skiva av Pan AmericanKranky. Alla självklara köp om man säger.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har du Mountains album "Mountains Mountains Mountains"? Har inte lyckats lägga vantarna på det än.

11:15 em  
Blogger Tatti said...

Nej inte den som bara är släppt på vinyl, vill ha dock.

11:26 em  
Anonymous Anonym said...

Ok, vill också ha. Men trevligt med ett nytt.

Svarte Greiner hittade jag igår. Låter lovande.

Tim Heckers har jag inte funnit än. Men det är givetvis ett måste köp.

6:06 em  
Blogger Tatti said...

Ja den gick väl åt fort.

Ah hittade nu, fint. Har du hört Elegis senaste?

Kommer inte ihåg vart jag hittade den men den är klart värd att köpa.

6:28 em  
Anonymous Anonym said...

Ja Elegi har jag lyssnat på, har du? Jag gillar plattan. Kolla upp den om du inte har det.

10:34 em  
Blogger Tatti said...

Ja jag gillar.

11:09 em  
Anonymous Anonym said...

Ja. Sen är Solar Fields album "Movements" bra.

Har du Last.fm?

11:18 em  
Blogger Tatti said...

Det har jag inte hört, ska kolla upp.

Nej av någon anledning har jag inte skaffat det. Värt att ha?

11:20 em  
Blogger Tatti said...

Det låter onekligen intressant.

11:23 em  
Anonymous Anonym said...

Ja Solar Fields borde passa dig.

Last.fm är värt att ha. Kul att se vad man har lyssnat på. Med några pålitliga "kompisar" så kan man snabbt hitta ny bra musik.

Skaffa det. Tror att du kan komma med roliga tips som du inte skriver om.

Här är min profil:

http://www.lastfm.se/user/pinheadlfm

11:31 em  
Blogger Tatti said...

Ja absolut, ok ska fixa det tack.

11:42 em  
Blogger Tatti said...

Jaha fan då blev det av till slut. Ska meka lite med det när jag har tid, ska flytta på lördag så det är lite stressigt.

12:08 fm  
Blogger BK Templet said...

Nya mountainsskivan är suverän, likaså Pan American. Plockade förresten på tal om Mark Nelson fram Mi Media Naranja för några dagar sedan, lika bra som alltid. Addade förresten också dig på Last.fm nu, antar att du är Tatti75.

10:25 em  
Blogger Maria said...

Ja visst är den det, hittade precis Pan American också. Ah schyst ska kolla, har inget internet hemma på ett tag så jag är inte inne så ofta.

11:30 fm  
Blogger Maria said...

Oj Maria är alltså Tatti.

11:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home