torsdag, januari 05, 2006

Kongorock


Jag har för mig att de här sköna snubbarna har släppt en split-tolva med typ Dead Combo eller något, på Fat Cat´s Splinterseries för något år sedan. Den enda Splinterseries-tolvan jag brytt mig om är dock den med David Grubbs och Avey Tare den är livsviktig. Den här lilla skivan har dykt upp lite här och där bland annat i den utsökta tidningen Wire som delar namn med en av världens just nu vackraste serier The Wire. Till skivan ja, Tumpiano, elektronik, visselpipor och afrikanska stämmor helt jävla underbart. Jag, min bättre hälft och vår sjukt coola katt har dansat som fan till denna skiva. Jag dansar aldrig offentligt men hemma går bra. Köp på play.com bland annat.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

The Wire. Shit det är precis den americana social-realism-porren man väntade på efter utredarna i homicide slutade springa runt i baltimores fattigområden. Fan, ge mig en HBO-producerad serie på 10 säsonger som bara handlar om hamnarbetare med alko/familje/penga-problem så ska jag skaffa en HDTW Widescreen på avbetalning. Snälla Tatti, kan vi inte bara diskutera amerikanska tv-serier istället för shoegaze?

4:17 em  
Blogger Joakim Sandström said...

I´d buy that for a dollar Hoffe.

1:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home