fredag, november 03, 2006

Rusty Santos


Eternity Spans äntligen, den här skickades ifrån othermusic för sex veckor sedan jag har fortfarande inte fått den. Nu ska jag få nya Jòhann Jòhannsson för de pengarna istället, hoppas jag iallafall. Beställde den sedan
från midheaven.com det gick bättre. Rusty Santos ja, kanske mest känd för produktion och mixning för Animal Collective, Panda Bear, Holy Shit och nu senast Momus som pratar lite om det i första numret av tidningen Ykky (kolla ykky.se). Rusty Santos har släppt tre skivor innan denna, jag har bara den förra som inte är dum alls. Eternity Spans känns dock som att den ligger någonstans mellan Animal Collectives poppigare stunder och kanske Panda Bears två senaste singlar. Vilket är ett stort steg framåt, jag hade ganska höga förväntningar på denna skiva och den kanske inte riktigt lever upp till dem, behöver kanske lite fler lyssningar, gillar den förstås i vilket fall av princip.

Jag kommer ett tag framöver att ligga sömnlös på grund av väntan på Cluster & Eno och Velvet Donkey av Ivor Cutler. Men sånt är livet.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har också beställt nya Jòhann Jòhannsson, hoppas att jag hinner få den innan helgen. Ser fram emot att få höra den.

Igår fick jag nya Max Richter, Tim Hecker och Benoit Pioulard. Bra grejer!

11:37 em  
Blogger Tatti said...

Härligt.

Bara bra grejer där.

Om du gillar Benoit Pioulard så kommer lätt gilla kommande Songs Of Green Pheasant. Kolla på fat-cat.co.uk

12:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, Songs Of Green Pheasant låter bra det lilla jag har hört. Dags att gräva lite djupare alltså.

5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home