söndag, december 03, 2006

Marie Antoinette

Jaha det var som jag trodde den var underbar, mina förväntningar var dock ganska låga på grund av en totaldissning på en fest igår. Men den visade sig vara skitbra faktiskt. Den fick mig verkligen förstå hur det måste kännas att som fjortonåring tvingas lämna sitt hemland för att giftas bort med en främling (jag kan ju förstås aldrig verkligen veta hur det skulle kännas). Vacker, snygg, Steve Coogan, Kirsten Dunst och jag tror att jag såg en av medlemmarna i Phoenix spela gitarr eller vad det nu var. Missade Conversen dock.

Och så musiken då ett utmärkt bevis på att den så kallade "finkulturen" är detsamma som popkulturen, klassisk musik funkade alldeles finfint tillsammans med Radio Dept, The Cure, New Order och annan fantastisk musik. Snart får det bli Science Of Sleep också. Och kom ihåg jag har aldrig fel (nästan aldrig).

2 Comments:

Blogger BK Templet said...

Grymt, jag måste verkligen få tummen ut och gå och se den här filmen, och snart också "science of sleep"! Och i Februari är det, The FOUNTAIN! Fina filmer att se fram emot just nu!

9:03 fm  
Blogger Tatti said...

Ja det finns ett gäng schysta filmer på bio just nu.

11:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home