söndag, januari 28, 2007

Catherine Howe

What A Beautiful Place Släppt 1971 nu återutgiven. Hade faktiskt inte hört talas om Catherine Howe för ett par veckor sedan. Det här är hennes debut från 1971, hon har släppt tre till sedan dess. Fy fan. Finns på dotshop.se lyssna på Its Not Likely.

Två heltidstjänster på UB i gbg, härligt att man är färdig om två år. Hade ju varit underbart, tio minuters promenad till jobbet. Märkligt dock trodde det var omöjligt att få jobb som bibliotekarie. Annars så måste jag nog säga att Life On Mars faktiskt känns så där, tacka vet jag Love My Way.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

hey, bibliotekarie?!! visste jag inte, kul... håller på att söka nu igen, var länge sen jag jobbade, typ -99, vill ha halvtids-deltidstjänst för att kunna hinna skriva också, frågan är om det funkar ekonomiskt bara, suck...folkbibliotek är nog min grej

9:58 fm  
Anonymous Anonym said...

och catherine howe, måste kolla upp/beställa! har för mig att terry nämnde nåt om henne nån gång i höstas!

nu: betala räkningar, jippie... not

9:59 fm  
Anonymous Anonym said...

livet är underligt just nu, en väldigt kul grej som hänt... bara så där. plötsligt. vad det nu är. livet kan fan i mig övverraska ibland.fast ska inte dra på för stora växlar nu. bara glad

10:28 fm  
Blogger Tatti said...

Jag är det inte ännu dock men ska bli. Planen är doktorandplats i filosofi och så bibliotekarie. Doktorand verkar ju dock helt omöjligt. Får väl ta och köpa din bok någon dag, eller har du gett ut fler?

Bra att du är glad, det är jag med oftast. Var på kortfilmer av Carl Johan De Geer igår och han var där och pratade också, härlig kille.

11:28 fm  
Anonymous Anonym said...

två böcker: ristar in sina märken (2002) och övergång (2005)

kolla efter dom på biblioteket vetja ;)

men köp gärna förstås

den första kan vara svår få tag på, jag kan skicka ett ex annars? har typ två lådor á 200 ex här hemma (de sista)

9:23 fm  
Blogger Tatti said...

Köper gärna, lite pank just nu dock.

2:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home