fredag, februari 23, 2007

Do It Yourself: The Rise Of The Independent Music Industry After Punk

Förbaskade Soul Jazz Records, även om man har ett par låtar så måste man bara ha den, oh yes. Släpps på måndag. Annars är jag helt till mig över nya Cut Copysingeln, tack Pinhead. Åttiotalssaxofon och slutet låter The Cure som fan, skivan produceras tydligen av Tim Goldsworthy det kan ju inte gå fel.


The Buzzcocks – Boredom
Kleenex - Ain't You
A.P.B. - All Your Life With Me
Fire Engines - Everything's Roses
The Naffis - Slice 1
Swell Maps - Let's Build A Car
Thomas Leer - Tight As A Drum
The Last Gang - Spirit Of Youth
Patrik Fitzgerald – Babysitter
Glaxo Babies - Shake (The Foundations)
The Flys - Love And A Molotov Cocktail
Scritti Politti - Skank Bloc Bologna
The Frantic Elevators - Every Day I Die
Radical Change - Fight For Peace
Artery - The Slide
Throbbing Gristle - Distant Dreams
Windows - Creation Rebel AKA Creation Dub
Tom Lucy/Wasted Youth - Paris, France
Red Lorry Yellow Lorry - Paint Your Wagon
Prag Vec – Wolf
Russ McDonald – Looking For The Cooking Pot
Blurt - The Fish Needs A Bike

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Soul Jazz är kvalitet. Känner dock inte igen så mycket på den här samlingen.

6:14 em  
Blogger Tatti said...

Jag känner bara igen typ fem låtar och de har jag. Bara The Flys Love And A Molotov Cocktail är nog för att köpa skivan. En helt fantastisk punkpoppärla.

6:18 em  
Blogger Tatti said...

Jag känner bara igen typ fem låtar och de har jag. Bara The Flys Love And A Molotov Cocktail är nog för att köpa skivan. En helt fantastisk punkpoppärla.

jag vill ha nya CocoRosie men kan inte hitta den än iallall.

6:19 em  
Anonymous Anonym said...

Ny CocoRosie, skoj! Ska kolla om jag hittar den.

11:49 em  
Blogger Tatti said...

Jag har inte haft någon tur med den ännu.

12:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Inte jag heller.

7:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home