fredag, juni 08, 2007

Nick Lowe/Taken By Trees


Det är sex år sedan Nick Lowe´s förra platta The Convincer släpptes. En skiva som borde får vilket Tindersticksfan som helst att börja gråta av lycka. At My Age är lika fantastisk den. "I must admit there was a time, when all i did was climb the walls" Från Hope For Us All, exakt vad jag gör nu, oh dear. I September släpper en annan fanstastisk gammal man ny skiva, den gode Robert Wyatt. Ja den lär ju vara sjuk den med.

Hittade ett ex av Taken By Trees på Dirty Records idag. Hade ganska stora förhoppningar på den och de införlivades ganska bra tycker jag. De finns båda att beställa lite här och var.

7 Comments:

Blogger Stoffe said...

Ja, The Convincer va ju sjuk på sitt något gammelmodiga sätt. Gav den till farsan i julklapp (som gillade den), men har lyssnat på tok för lite på den själv egentligen. Får kanske ta upp den i samband med nya...

Hoppas jag hinner träffa er ikväll! Hör av mig...

10:46 fm  
Blogger Tatti said...

Ja sjuk är de båda, oldies but goldies. Ja det vore kul om du hann komma förbi.

3:53 em  
Blogger Stoffe said...

Så hann jag det också!

Tar mig nu ett järn hemma istället för på lokalen strax nedanför Lilla Avenyn.

P.S. Lycka till på jobbet imorna! För mig blir det väl som sagt å se drömfinalen mellan nadal och federer...

2:02 fm  
Anonymous Anonym said...

jag har inte hört taken by trees-albumet än, men gillade låtarna på hemsidan. jag är dock bjuden på releasepartyt imorgon onsdag, skitkul! hoppas på ett ex av skivan då :-)

12:34 em  
Blogger Tatti said...

Härligt, ja den är inte dum alls.

2:29 em  
Blogger Joakim said...

"The convincer" är ett av de album jag har spelat mest på 2000-talet. Verkligen en helt underbar skiva. Måste skaffa nya!

1:43 em  
Blogger Tatti said...

Ja The Convincer är helt sjukt, och den nya är fin den med. Kanske inte riktigt uppe med The Convincer med väl värd pengarna.

1:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home