söndag, december 30, 2007

Några av de viktigaste skivorna i år, för mig

Burial Untrue

Panda Bear Person Pitch

Fennesz/Sakamoto Cendre

Laurie Anderson Big Science

Loren Connors As Roses Bow Collected Airs

Robin Guthrie/Harold Budd Before The Day Breaks

Robin Guthrie/Harold Budd After The Night Falls

Tape & Minamo Birds Of A Feather

ES Sateenkaarisuudelma

Library Tapes Höstluft

Takeshi Nishimoto Monologue

Rafael Anton Irisarri Daydreaming

Karen Dalton Cotton Eyed Joe

Differnet Collapsing Universe

The Field From Here We Go Sublime

A Mountain Of One Collected Works

Robert Wyatt Comic Opera

No Age Weirdo Rippers

Skull Disco Soundboy Punishments

Glass Candy Beat Box

Chromatics Night Drive


9 Comments:

Blogger Pinhead said...

En mycket bra lista!

4:25 em  
Blogger Tatti said...

Tack. Lite återutgivningar och samlingar, men som sagt det är de skivor som betytt mest för mig i år, och så glömmer man ju alltid några, Wilco tex, sjukt bra.

5:34 em  
Blogger Pinhead said...

Ok, det är några av dem jag ska kolla upp.

9:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Fin lista, tack för tipsen. Ska kolla upp Skull Disco och Robin Guthrie.

1:53 em  
Blogger Tatti said...

Tack. Ja gör det, fint som fan.

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

jag måste höra the field, många som nämner den... och beat box nämnde du ju tidigare, ska kollas upp. är bara lite långsam i starten i år vad gäller kolla upp ny musik... har inte känts så viktigt av nån underlig anledning, varit en massa som tagit energi. jag tror att det blir ett lugnare år för min del, eller jag vet inte... tur att din blogg finns! här vet jag att jag alltid kan få bra tips

misophone är ett tips från mig, men du kanske redan hört
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=101393624

6:48 em  
Anonymous Anonym said...

mycket annat jag borde kolla upp, har ju inte hört nya library tapes, och är också sugen på anton... vad han nu heter, albumet daydreaming. och fennez/sakamoto med

6:51 em  
Blogger Tatti said...

Tack. Ja Misophone är jag allt lite sugen på.

7:33 fm  
Anonymous Anonym said...

haha, fattig som man är, jag får nöja mig med att lyssna på ny musik på myspace/diverse mp3 på musikbloggar tills vidare... på min lilla mac iBook med små, små högtalare så inget vidare ljud... jag skulle behöva fixa så mycket inser jag. en jävla kabel mellan datorn och stereon vore trevligt!

ja, misophone måste jag ha!

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home