måndag, november 17, 2008

Bvdub

Bvdub eller Brock Van Wey som han egentligen heter är amerikanare, musiken känns dock inte så amerikansk. Den här snubben gör den vackraste musik jag hört på jävligt länge. Det låter som en blandning mellan Boards Of Canada och Gas, precis så faktiskt. Saken är den att Bvdub lyckas beröra mig mer än någon annan musik gjort på ett bra tag. Han har släppt ett gäng tolvor och ett par cdrskivor och en platta också. Det mesta verkar vara värt att lägga vantarna på. Köpte precis den här tolvan digitalt på boomkat. Ska nog köpa tolvorna i fysisk form när jag har råd, varenda en. Såg faktiskt en på Fade i Sthlm sist jag var där. Pur kärlek.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har den här tolvan och senaste albumet. Men måste hitta mer. Är beroende.

8:37 fm  
Blogger Tatti said...

Ja shit så bra, fick ner Return to Longlu också, den är ju helt fantastisk. Sen har jag hittat fyra låtar till och allt är skitbra. Många grejor verkar dock slutsålda. Dreams of Red Chambers verka omöjlig att hitta.

11:38 fm  
Blogger Tatti said...

Hittade vad jag tror är hans första cdr här.

http://applesaucelife.blogspot.com/2008/06/bvdub-daydreams-of-exile.html

6:14 em  
Anonymous Anonym said...

Ah cool, ska jag kolla upp.

10:56 em  
Blogger Tatti said...

Finns lite här med.

http://lowintellect.blogspot.com/search?q=Bvdub+&x=0&y=0

11:28 em  
Blogger Tatti said...

Shit nu har jag 26 låtar, 4,7 timmar Bvdub.

12:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har "Dreams of Red Chambers" nu. Har du hittat den?

9:13 em  
Blogger Tatti said...

Ja jag hittade den igår, skitbra ju. Tror att min favoritlåt med honom överhuvudtaget är The Road home från Return to Tonglu.

9:17 em  
Blogger BK Templet said...

Det här måste kollas upp. Omedelbart.

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home