onsdag, april 15, 2009

William Basinski


Vackrast just nu är William Basinskis senaste skiva 92982.

Annat fint är den nya skivan av Blank Tapes Under and Under, Bill Callahans Sometimes I Wish We Were an Eagle, The Dirty Projectors Bitte Orca, The Gentleman Losers Dustland, Glen Johnsons Details Not Recorded, Peter Ivers Terminal Love, Peter Broderick Ten Duets. Mycket av detta är inte släppt än men är man rastlös så är man, köp uppmanas dock, och ja en konsensus kan anas men det är inget märkligt med det.

10 Comments:

Anonymous Morten said...

Finn 1 fel, och när du gör det så blir det konsensus. 92982 ska bort. Det är den jag nöjer mig med för denna gången.

12:02 em  
Blogger Tatti said...

Hehe kunde jag väl tänka mig.

1:07 em  
Anonymous Morten said...

Dustland funkar iofs oxå fin fint. O Ten Duets om man skalar bort vokalerna.

5:39 em  
Blogger Joakim said...

Den måste jag skaffa. Har kört Disentegration Loops II-IV väldigt mycket på sistone.

2:15 em  
Blogger Tatti said...

Ahh den är fin. Ja jag ska köpa 92982 snarast, jävligt bra.

3:37 em  
Anonymous Morten said...

Satans va bra 92982 är. Att den är från 1982 är ju inte annat än fenomenalt! Den är väldigt lättlyssnad om man jämnför med de andra o det ser jag bara som något positivt, då han troligen kommer få lite mer lyssnare iomed denna plattan. Woho!

7:06 em  
Blogger Tatti said...

Ja shit, fast den är väl ny? Han har ändrat och putsat på lite gamla grejor om jag förstått saken rätt.

7:26 em  
Anonymous Morten said...

Det är mestadels äldre grejer som jag tolkat det.

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=153563893&blogId=475956136

9:43 fm  
Blogger Tatti said...

Ja sant, sjukt bra är det i alla fall.

11:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, troligen sa det ar

6:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home