onsdag, september 13, 2006

Junior Boys/Yo La Tengo


11/9 ett datum då två av årets bästa plattor släpptes. Jag hade nästan lyssnat sönder dessa två skivor under sommaren, men så tog jag ett par veckors break för att kunna ta emot dem med öppna armar vid officiellt släpp. Och jag älskar dem båda, So This Is Goodbye motsvarar mina höga förväntningar vilket inte säger så lite, och I´m Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass ja fy fan så ljuvlig den är. Jag gillade i och för sig Yo La Tengos förra skiva Summer Sun men den kunde inte som denna mäta sig med mästerverk som Painful, Electr-O- Pura, Two Hearts Beating As One och den sjuka And Then Nothing Turned Itself Inside-Out. Pur kärlek, köp dem på ginza.se eller dotshop.se (i alla fall Junior Boys) och möt hösten väl förberedd. Att det är sommar i gbg just nu ska fan inte få knäcka mig.

16 Comments:

Blogger AC. said...

Det var fan vad alla tjatar om Junior Boys :) Men jag provlyssnade, och måste hålla med: sjukt bra. Ska nog ta och införskaffa. Den finns på Itunes Music Store för 90kr.. -plötsligt känns det mer värt att köpa mp3-musik när man kan bläddra bland skivomslagen i Itunes. Nästan som att man har den på riktigt. Fast jag vet inte..

1:23 fm  
Blogger Tatti said...

Vad fan har du inte första? Det är bara till att skaffa den med.

9:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Tengo e mycket bra! Nästan lite postigt på sina ställen...;-)

Drar en visit i K. över helgen ändå, blev Jörgens tjejs bil så...ja vafan, varför inte!

Simma lugnt! (Du SKA få låna 4:an...)

/Stoffe, Hus-Trumma-Bas

9:28 em  
Blogger Joakim Sandström said...

Jag kan faktiskt inte fatta hur man kan göra en så sinnessjuk låt som "FM". På allvar är det ett storverk fullt jämförbar med pyramiderna och "Two divided by zero". Världens bästa band.

10:50 fm  
Blogger Tatti said...

Ja den är smått fantastiskt. Dock stör jag mig sjukt mycket på att det då och då refereras till Postal Service i recensioner av Junior Boys, det är ju jävla emo!

3:31 em  
Anonymous Anonym said...

Instämmer helt. Båda skivorna är kanon!

Passade även på att införskaffa Yo La Tengos Prisoners of Love för ett par veckor sedan. Grym samling.

10:48 em  
Anonymous Anonym said...

tjena,
gå in på trucklandmusic.com och köp dig ett exemplar av pueblo skivan. jag har en saftig trippelsamling på gång också. den dyker nog upp i din brevlåda om ett par veckor! ha det gött.
/jonas

11:05 fm  
Blogger Tatti said...

Ja fan Jonas jag såg det i Sonic, fan så gutt. I will do.

Har tänkt att ringa dig i dagarna men du vet hur seg man är. Kul med en trippel, ser jag fram emot.

Jag håller också på med en platta till dig, väntar dock på lite skivor som måste vara med.

12:19 em  
Anonymous Anonym said...

låter fint,
ja jag har varit lite seg själv. mest jobbat o spytt senaste tiden...

3:08 em  
Blogger Tatti said...

Jag har själv varit lite krasslig på sistone, dock inget som brutit ut. Nu ska jag lira boll, så jävla gutt.

4:18 em  
Blogger Joakim Sandström said...

Jag sällar mig till dem som har skivor på g till tati. En styck med tysk gaysynt, och en med bra svenskt.

11:21 fm  
Blogger Tatti said...

Låter underbart Jocke. Fick en Fad Gadget-samling igår, inte så tyskt, inte så svenskt, inte heller så gay men dock syntigt.

11:57 fm  
Blogger Joakim Sandström said...

boy, you´re gonna be knäckt... vad tycker du om förresten om nya Max Richter själv?

Jag tror jag ska stort utrymme i anspråk och gå igenom den ordentligt i skrift.

Deathprod-cd:n är djävulsk, för övrigt.

2:24 em  
Blogger Joakim Sandström said...

schyst ordföljd där...jag skyller på tangerine dreams "3 am at the border of the the marsh..." som snurrar i bakgrunden...får vem som helst att tappa fattningen

2:26 em  
Blogger Tatti said...

Låter gutt.

Jag gillar nya Max Richter väldigt mycket. AC tyckte att den var lite väl lik den förra, och visst det kan väl stämma men jag vill ha min Max så, och så Wyatt också. Det vore trevligt med en Jocke-text om den ja.

Och javisst är Deathproden grym, lite otäck på ställen. I love it.

Jag får väl lägga upp en bild på Chloe jag med snart.

2:50 em  
Blogger Tatti said...

"sina" ställen, dag garnit.

8:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home