fredag, mars 09, 2007

Nelson Angelo E Joyce/Milton Nascimento E Los Borges


När jag läste om och såg omslaget till Nelson Angelo E Joyce´s skiva på othermusic.com för någon månad sedan så visste jag att det var något för mig. Jag beställde den dock inte då, sedan läste jag häromdagen på Rodeobloggen om den igen då visste jag att det inte fanns någon återvändo, måste ha. Martin Gelin nämner även Milton Nascimento´s Club Da Escuina, båda skivorna är från 1972 och är så jävla vackra. Jag längtar till och med till sommaren, det är vemodigt och smått underbart. Brasilien by the way, det lilla jag hört från Caetano Veloso´s senaste låter inte dumt alls. Finns på othermusic.com, amazon.co.uk, amazon.com, forcedexposure.com

2 Comments:

Blogger Insigt och Smak said...

Ja det där omslaget är sannerligen Tatti anno Vintern 06/07. Nu väntar jag bara med spänning på att få se dig i snickarskjorta och slitna v-jeans. Eller nej förresten.. det gör jag inte.

Hoppas allt är väl.

8:59 em  
Blogger Tatti said...

He vad fan?

Jodå helt ok, hoppas detsamma. Hoppas du har det skitbra over there.

9:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home