måndag, mars 05, 2007

Islaja

Islaja´s tredje skiva Ulual YYY är hennes tveklöst mörkaste, inte sådär jättemycket av de söta melodier som finns på hennes två tidigare skivor. Väl värd att skaffa är den dock, livet består ju av så mycket mer än söta melodier. Hoppas nu bara Lau Nau följer upp sin debut snart, det är tydligen tänkt till sommaren har jag hört. dotshop.se är det som gäller.

Apropå efterlängtade skivor så finns det ju ett gäng, Cut Copy, Kelly Polar, Mark Olson, Avalanches (kommer troligtvis inte i år eller?), osv. En av de viktigaste är Sky Blue Sky av Wilco. Wilco och jag firar typ tio år i år eller om det är mer? Jeff Tweedy´s röst är nog en av mina många favoritröster, oh jesus. Jag kan säga som så att senaste Wilcoplattan är en väldigt vuxen historia, en hyfsat vemodig historia. Jeff verkar vara ute efter att döda mig eller något som när han sjunger Your Voice Breaks Every Time Radio King på Golden Smog´s debut, ja fy fan.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan ju hoppas att Avalanches kommer med en ny i år. Vore fantastiskt.

Cut Copy och Kelly Polar ser jag också fram emot. Känns mer pålitligt att de verkligen kommer att ges ut.

Har missat att Wilco ska komma med nytt. Skoj!

11:34 em  
Blogger Tatti said...

Ja bara fina grejor. Hittade CocoRosie också.

1:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Kollade efter CocoRosie igår, hittade den inte. Men den dyker väl upp snart skulle jag tro.

10:33 fm  
Blogger Tatti said...

Ja den verkar vara ute nu.

12:11 em  
Anonymous Anonym said...

Äntligen fick jag tag på den.

9:34 em  
Blogger Tatti said...

Gutt, jag tycker den verkar lovande efter en lyssning.

10:02 em  
Anonymous Anonym said...

Ja jag med. Mycket lovande.

10:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home