torsdag, juni 14, 2007

Robin Guthrie/Harold Budd




Hjälp! Ok jag laddade ner Amiinas debutskiva Kurr och den låter klart lovande inget snack om saken. Men så upptäcker jag något sjukt mycket viktigare, inte nog med att vi i år fått en fantastisk skiva med Fennesz och Sakamoto, nej då nu får vi två skivor med Guthrie och Budd också. Jag fullkomligt älskar deras soundtrack till Mysterious Skin. Nu släpper de två skivor med nio låtar vardera som heter After The Night Falls och Before The Day Breaks. Finns märkligt nog på cdon.se men de lär ju inte finnas i lager.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan, de där skivorna har man väntat ett bra tag på nu. Känns som räddningen för jordens fortsatta existens. Robin har pratat om samarbetet ett bra tag på bloggen och nu kan jag knappt vänta på att komma över dem. Tatti berätta mer så snart du vet. /DH

3:45 em  
Blogger Tatti said...

I will baby, de skickades idag från juno så nästa vecka i will let you know.

4:13 em  
Blogger Tatti said...

Skivorna är grymma by the way, betydligt mer abstrakta än soundtracket där melodierna var betydligt tydligare. I vilket fall som helst handlar det om tre för mig väldigt viktiga skivor.

6:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home