lördag, januari 14, 2006

Countless Times

Diane Cluck är Devendra Banharts favoritsångerska, det kanske inte säger så värst mycket. De flesta är väl hyfsat trötta på honom så även jag. Inte så att jag tagit min hand från honom men jag har väl inte lyssnat allt för mycket på hans senaste skivor på sistone. Sanningen är att hans mest väsentliga skiva fortfarande är hans första "Oh Me Oh My..." då han fortfarande lät som en galen Marc Bolan under Tyrannusaurus Rex-tiden (köp allt det är underbart), och slängde ur sig saker som att han hatar "vita" människor, endast "svarta" fick lyssna på hans musik de var de enda som förstod honom. Det gick väl inte så bra med det där dock. Nåväl nog om Devendra Banhart nu var det Diane Cluck det gällde och fan vad grym hon är. I stort sett bara akustisk gitarr och sång, det kanske inte låter så intressant men hennes senaste skiva "Countless Times" är lätt årets vackraste tillsammans med Edith Frost´s. För något år sedan släpptes även "Oh Vanille/Ova Nil" där "Easy To be Around" fullkomligt dödar det mesta jag hört på länge. I slutet på januari återutges hennes första ep och debutalbum på en skiva, den lär vara ett måste. "Countless Times"är utgiven på voodoo-eros Sierrra Cassidy´s skivbolag, tror man kan lyssna lite på voodooeros.com, köp sen allt, ge det tid det är det värt. De senaste skivorna finns på parasol.com