lördag, juni 23, 2007

Candie Payne

I Wish I Could Have Loved You More, alltså allvarligt kan det vara så att jag nästan alltid föredrar instrumental musik för att så gott som all vokal musik är så jävla deppig? Jag kommer liksom inte undan. Varenda låt på den här Saint Etienne/The Jesus And Mary Chain/Dusty Springfield doftande skivan är deppig. Mark Olson är deppig, Nick Lowe ja herre gud Love`s Got A Lot To Answer For är ju helt sjuk, Grant McLennans The Dark Side Of Town, Meg Baird All I Ever Wanted osv osv. Men det är ju fint liksom. Candie Payne´s skiva finns på amazon.co.uk

Snart blir det nya The Voices (jag behöver en ny dos shoegaze) och så No Age`s Weirdo Rippers som troligtvis är årets coolaste skiva, och så har de ju en låt som heter Everybody´s Down också.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

voices-skivan var ju tyvärr inget vidare måste jag säga.
känns som att de har gåt åt fel håll tycker jag..

5:02 em  
Blogger Tatti said...

Jag var rädd för det. Jag har lyssnat igenom den första igen och allvarligt talat det är ju inte dåligt, men de har fan inget eget överhuvudtaget. Det håller inte.

5:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home