fredag, juli 07, 2006

Saker som gör mig glad




Bara ett par dagar efter att jag beställt den så dyker den upp i brevlådan, Hefners Catfight. Jag förälskade mig i Hefner 1997 eller om det var 1998, jag minns inte så noga. Jag såg en musikvideo, jag tror att det var Sweetness lies within sen var det kört. Vet inte om det var samma år som Jonas åkte på en Londontripp och kom hem med ett gäng sköna singlar, bland annat en Hefnersingel Sweetness lies within med B-sidan Hello Kitten, helt sjukt. Fram till typ tredje skivan var de smått lysande, sen gav jag upp. Nu släpps dock en dubbelskiva med 43 tidigare outgivna låtar i bakvänd kronolgisk ordning med start 2001 och bakåt till 1994. Köp den för 14 pund på hefnet.com, perfekt popmusik, säger någon något annat så har de såklart helt fel men det är lugnt det är helt mänskligt.

Fyndade även Jessica Bailliff´s senaste skiva Feels like home idag. höstigt och vackert. Har tänkt mycket på hur mycket jag älskar hösten idag, mer om det dock när jag fått Reiko Kudo´s nya soloskivor. kranky.net

Ska man nu överleva sommaren så blir det onekligen lite lättare med Lily Allens debutskiva allright still, stundtals skitbra.

Mer bra skit Junior Boys So This Is Goodbye, Yo La Tengo I´m not afraid of you and I will beat your ass (världens bästa band), Broadcast Future Crayons, Strountes kolla slottet.eu. That´s it for now.

Fyndade även John Fowles Aristos idag, har inte läst den än men inledningen verkar lovande. Han tar upp anklagelser som uppkommit pga Samlaren och Illusionisten, som att han skulle vara fascistisk och bla bla. Jag delar ju verkligen hans syn som speglas i just Samlaren, och det är så tröttsamt att man ska slentriananklagas för att vara fascist och elitist osv. Denna otäcka, trötta hippiefierade inställning är verkligen beklaglig, och det roliga är att om man börjar diskutera det med någon som inte håller med, så brukar de efter ett tag inse att det kanske inte är så farligt. Nåväl kampen forsätter, synd att JF gått hädan, mycket mycket tråkigt. Jag som skulle ge mig i kast med Derek Parfits Reasons And Persons, över sommaren men det får vänta till hösten, problemet personlig identitet kan omöjligtvis lösas i denna värme.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fowles, eller Jonathan Safran Foer

9:36 em  
Blogger Tatti said...

Fowles. Har inte läst Foer än, såg dock Everything Is Illuminated nyligen, den var sådär, vilket förstås inte innebär att boken är dålig.

9:52 em  
Anonymous Anonym said...

Safran Foer, eller Jerker Virdborg; och då är det Landhöjning två centimeter per natt jag avser.

9:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home