onsdag, juni 07, 2006

Helios

Jag var till en början skeptisk till den här skivan, kanske var det det något emoaktiga omslaget? Efter att ha lyssnat några sekunder på boomkat.com så tyckte jag att det lät lite dussinelectronica, och det kan fan vara det mest avtändande som finns. Men ack så fel jag hade, jag förstår inte hur jag kunde vara skeptisk när jag mycket väl visste att det är den gode Keith Kenniff som står bakom det här. Samma Keith som gjorde förra årets lätt vackraste skiva Corduroy Road Under namnet Goldmund. Då med nästan enbart piano. Jag har faktiskt inte hört Helios debutplatta men jag bör nog kolla upp den, för det här är förbannat vackert, som en Corduroy Road med rikare ljudbild, pianot (såklart), gitarr, trummor och elektronik det låter jävligt somrigt faktiskt. I love it. Kolla dotshop.se

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den ligger ju på Type, så det är la inte så mycket att tveka inför direkt. Eller jag vet inte, man kanske inte ska ta Type för givet så som man lätt gör.

Det är en fin platta iaf.

10:04 em  
Anonymous Anonym said...

är den lika fin som goldmund? har precis varit och inhandlat nya marsen jules-skivan, ska hem och njuta.
har du förresten hört machinefabrik? det lilla jag har hört låter väldigt lovande!
ska kolla upp helios.
puss!
/mutte

3:03 em  
Blogger Tatti said...

Kom hem från Kalmar idag, Marsen Jules låg och väntade på mig. Har inte lyssnat på Machinefabrik har varit nyfiken dock. Fick även First Nation idag nice som fan. Helios är faktiskt nästan lika fin som Goldmund, annorlunda men jävligt bra. Puss på dig med.

2:19 em  
Blogger Tatti said...

Fan vad bra nya MJ är.

2:57 em  
Anonymous Anonym said...

Jag älskar fan den här skivan. Det bästa Typesläppet sen Goldmund. Nej allt från Type är kanske inte köpvärt, men nog det mesta.

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home