tisdag, april 25, 2006

Kulturmusik

Skumt det där med svenska kulturprogram. Är det en och samma snubbe/snubbinna som väljer musik till program som Babel, Kobra, Sverige, K-Special mm? Jag lade för första gången märke till det för en fem sex år sedan då Third Eye Foundation spelades frekvent i något kulturprogram. Sedan dess har det fortsatt med Colleen, Tarwater, Four Tet, Boards Of Canada, idag igen i Babel Third Eye Foundation och Tarwater. Inte för att jag har något mot det, det är bara trevligt, lite skumt bara, det känns som att de rotar i min skivsamling.

3 Comments:

Blogger Rynka said...

Det är inte samma snubbe/snubbinna men det är ett muzak consulting-ftg som sköter det där. www.tightpolomedia.com

sjukt och helt sant.

12:07 em  
Blogger Tatti said...

Jaså? Skumt, där ser man. Kommer till Kalmar i kväll. Hör av dig om du har tid för fika någon dag. Jag lär väl vare inne varje dag. Antar att du har mycket i skolan. Nåväl vi hörs.

12:16 em  
Blogger Rynka said...

Jag ljög. Jag har så livlig fantasi.

Välkommen, jag har räknat med ditt besök så vi kommer garanterat träffas. Du ska inte till KM ikväll men Kulle någon dag, he?

Vi ringer.

1:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home