fredag, april 14, 2006

Throbbing Gristle

Terrestrial Tones senaste alster Dead Drunk spelades in i en lägenhet i Paris under en sommar, då Eric Copeland och Avey Tare delade lägenhet. I vanliga fall delar de lägenhet i New York. Skivor som spelats in i lägenheter i just Paris känns på något sätt givet vackra just för att de spelats in i en lägenhet i Paris. Som CocoRosies vackra debut. Jag ska fan också spela in en skiva i en lägenhet i Paris någon dag. Nåväl Dead Drunk kanske inte direkt passar in under begreppet vacker, eller jag vet inte kanske ändå, dock inte på samma vis som CocoRosie. Dead Drunk är Throbbing Gristle på sitt jävligaste humör, och sådant behövs också ibland. Finns på dotshop.se. Det blir en lonely påsk inte ens Chloe att bråka med, men det är lugnt ikväll är det The Wire.

3 Comments:

Blogger Stoffe said...

Jaså, de gamla ljudmarodörerna på vift i Paris!

Nä, inget kalmar - sjuk ju. Så även jag sitter här själv och återanvänder min egna gamla luft, ty jag vågar inte vädra så mkt å ofta som jag brukar pga förkylningen.

Hoppas d gick alla tajders å rulla boll idag! Antar att du satte en riktig pastej i nättaket!

5:19 em  
Blogger Tatti said...

Oj fan det fattade jag inte din stackare, jag ringer vetja...

7:09 em  
Blogger Stoffe said...

Hola!
Vad har SVT:s miniserie En fråga om liv och död och källsortering gemensamt?

Svar i senaste inlägget på ABC Overdrive!

7:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home