fredag, april 07, 2006

Flaming Lips

Fan de har gjort det igen, det kanske inte var någon som tvivlade direkt. Jag trodde den skulle vara bra men jävlar att den skulle vara så varm och go visste jag inte. Växer något så förbaskat efter ett par lyssningar. Soul, funk men framför allt pop, en sådan svulstig pophistoria nu är det fan vår. Det var nyss solsken här men nu snöar det, skit samma det är vår jag vet det för jag har köpt allergitabletter idag, snörvlat som fan och lipat. Härligt. Ginza.se

Annars måste man nog även skaffa Lo-Fi-Fnk´s Boylife också typ allt som är bra med Daft Punk I love it, finns på dotshop.se. Le Sport skivan var väl ok, hyfsad liksom.

Annars hittade jag Harold Budd/Brian Eno´s The Pearl för femtio kr idag, det funkar ju.

Nästa vecka släpps Radio Dept och Built To Spill, lär ju vara sjukt.

15 Comments:

Blogger Stoffe said...

Kul att du har fått fart på bloggandet igen!
Lyssnade på ett par spår från nya FL och det verkade lovande, vilket du obekligen bekräftar. Samtidigt vet jag att du har en större popfamn än jag så vi får väl se vad som händer...Har ju knappt köpt en skivjävel på år och dag, jag vet fan inte vad som hänt. Har varit på väg att bstlla hur många gånger som helst men når liksom aldrig ända fram till bekräftelsen. Dessutom kommer jag inte ens ihåg senaste gången jag var på en runda i stan - var nog i höstas när jag köpte ett par Front-LP på Dirty.
Jaja, blir kanske framåt sommaren igen - då kanske vi ses också =D

1:20 em  
Blogger Tatti said...

Den är riktigt bra I promise, klart du måste börja köpa skivor igen.

Antar att du sak till Filip och Vanja ikväll. Jag bangar dock, men Naemi och AC ska nog dit.

Ja vi måste fan ta en fika snart. Du ska förstås till Kalmar över påsk, hade också velat det, men tenta och jobb fan. Åker nog till Kalmar den 28/4 verkar det som.

Herre gud lyssnar på Nobody And The Mystic Chords of Memory, så jävla vackert.

3:10 em  
Blogger Stoffe said...

Ja, ska antagligen dit, även om jag börjar känna mig lite hemtam efter att ha öppnat en bärs och sitter å grejar me iTunes...

Även på Kalmar svarar jag antagligen - e inte helt sugen men va ju ett tag sen å passar bra när d ändå e ett par helgdagar.

Ha det å lycka till i säsongspremiären!

5:23 em  
Blogger Tatti said...

Hemma är bäst. Har inte varit i Kalmar sedan jul, men vad gör man?

matchen är flyttad till den 24/4, surt.

6:06 em  
Blogger Rynka said...

sjukt roligt och läsa er comments-konversation. fan.

och jag vet, FL har gjort det igen (!) och de får mig att näst in till längta efter grått hår.

smell you later.

10:57 fm  
Blogger Tatti said...

He ja det är vårt inte så snabba sätt att kommunicera.

1:08 em  
Blogger Rynka said...

TACKTACKTACK!

Dessa vadderade kuvert (och innehållet) gör något för mig.

Kram!

10:05 fm  
Blogger Tatti said...

Hope you like. Varsågod.

10:33 fm  
Blogger Tatti said...

Yes The Pearl är sjuk.

Jaså inget Kalmar för dig heller?

Kan bli en tråkig helg känns det som. Får bli mycket film.

1:12 em  
Blogger Tatti said...

Fan att jag har Lonesome Jim Och Squid And The Whale nedladdat och så funkar det inte, skit.

2:24 em  
Blogger Joakim Sandström said...

the pearl är ju En Av De 24, om man säger...

Imorrn blir det KFF-GAYS, och black pine+sator på Palace...

9:52 em  
Blogger Tatti said...

Ja jävlar det tänkte jag inte på. Nog är den grym alltid.

Nu är Max R på gång, Robert Wyatt ska sjunga på en låt vilket jag tycker är grymt.

Lite nyheter på fat-cat.co.uk

10:42 em  
Blogger Tatti said...

Sator på Palace? Fan vad kul.

KFF will kick ass.

Om två veckor är det premiär för Steppvargarna.

11:36 em  
Blogger Tatti said...

Jag kune i alla fall se början på Lonesome Jim hurra fan.

6:38 em  
Blogger Tatti said...

Kunde skulle det ju vara.

Talking to myself, fin papegojadokumentär dock.

7:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home