tisdag, april 04, 2006

Maher Shalal Hash Baz

Jag såg Maher Shalal Hash Baz live igår, Reiko Kudo var dock tyvärr inte med, det var däremot The King of error himself Tori Kudo. Fan vad jag älskar den mannen. Hans kroppshållning påminner om min flickväns pappas vilket är coolt bara det, men fan vilken man han är Tori, knappast purung längre. Troligtvis äldre än Morrissey som spelade här två dagar innan, något jag struntade i (tycker dock att nya skivan är helt ok). Tori Kudo är något helt annat, något så oändligt mycket större i min värld i alla fall. Banden som spelade innan var Erik De Vahl och Jens Lekman och inget ont om dem men fan Tori tillhör en helt annan värld. Publiken bestod tyvärr mest av ungdomar som var där för Jens Lekman, de skruvade på sig och fnittrade till en början och jag var redo att ta till våld (det här är precis samma anledning till att jag nästan aldrig går på bio längre, jag vill slippa polisanmälan), men efter ett par låtar så höll de flesta käften. Tori och kompani som bestod av fyra musiker på trumpet, fagott, trummor, flöjt, keyboard och Tori på elgura (lånade Jens akustiska en stund då elen försvann), körde en kavalkad av popdängor och jag kände bara igen hälften men fan så vackert. Tori glad som ett litet barn på en lördag eller något studsade omkring och ägde scenen. Jag vet inte vad det är med den mannen men så fort han sjunger med sin bräckliga röst så börjar jag nästan gråta av lycka, det är så fint. Nu har jag sett Animal Collective och Maher Shalal Hash Baz så nu behöver jag inte gå på konsert ever again. Fy fan för människor i grupp, hata.

1 Comments:

Blogger Stoffe said...

Kan bara hålla med om ditt sista utrop. Konserter handlar generellt sett tyvärr för mycket av att "umgås" och/eller framställa sitt individuella jag som socialt sprängstoff. Jaubiit!
Jag glömde naturligtvis helt bort måndagskvällens happening - kom på det vid halvniotiden...Nåja, sörjer inte allt för mycket även om det hade varit trevligt att se den gamle punkrebellen (www.stortakjesaren.com/iborjanav80-talet)
Så jävla gutt att Barca klarade sig till semi där de lär tvåla till milanjävlarna rejält! Drömfinal = Barca - Arsenal, där Henke avgör med ett stenhårt nickmål i förlängning!

3:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home