torsdag, april 13, 2006

Feathers

Jaha ja, fick You In Reverse och Pet Grief igår och visst de leverade väl båda två. Built To Spill var väl något mer direkta än Radio Dept. Men visst de håller båda två, Pet Grief behöver nog lite tid att sjunka in dock, jag dog ju inte precis.

Feathers var det ja, den här skivan släpptes första gången 2004 av bandet själva, då enbart på vinyl. Nu släpps den igen även på cd av Gnomosong som leds av Devendra Banhart och Vetiversnubben Andy Cabic. Omslaget är ju också hyfsat likt DB´s senaste. Det här låter väl dock inte som DB dock, visst det är inte helt olikt, men framför allt så låter det som att Gorky´s Zygotic Mynci släppt en ny platta, jepp så vackert är det. Så även om du inte orkar med DB så antar jag att du älskar GZM annars älskar man nog inte livet och det vore väl trist? Finns på dotshop.se. Om mindre än två veckor släpps The Seven Sleeper´s Den av Richard James från just GZM och han är lätt där uppe med Euros Childs på alla sätt och vis. Ack så ljuvligt, och så tillbaka till Mackies Error-Theory, tillbaka till verkligheten.

3 Comments:

Blogger Stoffe said...

Vad gör du, Tatti?
Sitter du med näsan i böckerna eller tränar du in en ny överstegsfint på vardagsrumsparketten? (Naken goes without saying...)

Jag själv har suttit fast mellan feberyra och usel pre-påsk-TV de senaste dagarna. Sedan igår är mitt tillstånd bättre men tyvärr verkar televisionen inte har återuppstått!

Antar att du inte ska på Andreas Mattsson & Tape imorn? Inte jag heller...visserligen i stenhammarsalen men...nja.

3:07 em  
Blogger Tatti said...

Har precis skickat in en tenta. Måste tyvärr gör dig besviken men jag kalsonger på mig.

Fotboll på lördag I will kick ass, som vanligt.

Nej konsert blir det icke men visst jag borde faktiskt, men icke. Sjuk alltså det är ju inget vidare. Ikväll blir det The Wire annars är det verkligen uselt. Jag brukar klara mig hyfsat på mina tre kanaler men igår fick jah panik, kunde inte sova som vanligt så jag sitter och glor på Jordan Rättsläkare till havtre på natten, och det suger rätt jävligt. Han vad han nu heter som är den kaxiga FBI-snubben i Twin Peaks har ju gått ner sig rejält i skiten.

Nåväl ha det så gutt i Kalmar.

4:26 em  
Blogger Tatti said...

Fan att På jakt efter Debra Winger krockar med The Wire, men det går visst i repris på måndag, det var väl tur det.

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home