tisdag, maj 09, 2006

Instrumentalism Igen



Jaha en skiva som jag väntat på i ett drygt halvår dök upp i postboxen idag, fast jag inte betalt den, skumt. Jag talar om Yuichiro Fujimoto´s tredje svåra (he he) skiva The Mountain Record och bortsett att det ännu en gång är nytt skivbolag (tidigare Smalltown Supersound och Audio Dregs, denna gång Ahornfelder drivet av en snubbe som heter Alexander Schubert, coolt) så låter det sig likt, dvs akustiska instrument och lite Field Recordings, så jävla fint, och så humming av Aki Tsuyuko på en låt, måste kolla upp henne hon har släppt ett par skivor, varav den senaste på thrilljockey. Det skall tydligen vara en bilderbok till senaste, lär ju vara sjukt fint. Yep. Kolla yuichirofujimoto.com eller thrilljockey.com

Och så nästa skiva då, en skiva jag inte ens visste var påtänkt för en vecka sedan Pan American´s For Waiting, For Chasing. Utgiven av Mosz alltså inte Kranky kanske därför jag nästan missade den. I vilket fall som helst så är den självklart lysande. Kolla boomkat.com eller thrilljockey.com Tema barn på omslagen.

Och så något helt annat satan vad bra John Maus är, Yep.

4 Comments:

Blogger Rynka said...

Muttig weekend?

9:53 fm  
Blogger Tatti said...

Visst så, jag blev rejält packad så det var lyckat får jag väl säga. Trodde jag skulle dö typ hela dagen igår. Det var det dock värt.

11:57 fm  
Blogger Rynka said...

Roligt! Rejält packad har väl inte du varit sedan tidiga 2000-talet annars?

4:57 em  
Blogger Tatti said...

He precis, med ett fåtal undantag. igår påmindes jag om varför. Bakfyllan har dock sin charm, jag blir på ett rätt så skönt humör efter att de värsta kräkanfallen är över.

7:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home