tisdag, maj 02, 2006

Instrumentalism

Snart släpps nya skivor med Phoenix och Pet Shop Boys och jag längtar som fan. För att mildra behovet av god popmusik så går jag istället loss på lite instrumentalt, det kanske inte direkt mildrar behovet av popmusik men jag kan fokusera på annat ett tag. Först ut är den senaste Chicago Underground Duo-plattan In praise Of Shadows som på sju låtar lyckas låta lite som Colleen, Moondog och framför allt lite skön tokjazz. Inte alls oävet. Finns på amazon.co.uk eller thrilljockey.com. Två fynd på ginza blev det häromdagen, två Harold Budd-plattor för 99 kr styck The Serpent (In Quicksilver) & Abandoned Cities från 1981 och By The Dawns Early Light från 1991, bägge oumbärliga. Perfekta som hjälp för att härda ut till Max Richter´s kommande. Om allt vill sig väl så dyker även Pan American´s nya upp i veckan, helt sjukt att jag missat detta.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

phoenix schmoenix..
jaså, kommer det en ny pan american! fan va fint

2:12 em  
Anonymous Anonym said...

jag antar att du fattar att det var jag pga phoenix-dissen...
/mutte

2:13 em  
Blogger Tatti said...

Klart jag gjorde. Fan Mutte de är lovely. Nåväl har du kollat upp Pan American nog är den väl ny alltid?

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home