lördag, juni 17, 2006

Metallic Falcons/Our Brother The Native



Metallic Falcons består av Sierra Cassidy från CocoRosie och Matteah Baim, det här låter dock bara stundtals som CocoRosie. Det här är något tyngre men även väldigt vackert, jag var skeptisk till en början men den växer till sig jodå den håller. Tredje släppet på Voodooeros. Devendra Banhart och Antony gästar, vilket kanske skrämmer fler än det lockar, men ge den en chans det är den värd. Kolla voodooeros.com finns visst på amazon.co.uk

Our Brother The Native, fan som jag har längtat sen de skrev på på Fat Cat i februari. Tre killar på arton och sexton år, Animal Colletivevibbarna finns klart där men till min förvåning tycker jag att det låter väldigt besläktat med just CocoRosie, och filmer som Stand By Me och Goonies dyker osökt upp i mitt huvud. Finfint. Kolla fat-cat.com och myspace.com/ourbrotherthenative (ska Ghana vinna månntro?)