lördag, september 23, 2006

Två Saker

Värmen denna satans värme! Det har inte varit så här varmt i september i Sverige på hundra år. Helt sjukt. Snälla höst nu, löven har börjat falla och det ser helt surrealistiskt ut i denna värme. Ge mig en grå dag please.

En kursare ska skriva sin D-uppsats om religiösa friskolor, skulle jag också vilja men jag skulle bli för partisk. Jag säger bara Salman Rushdie i Babel och nu Existens. Jag blir alltid förbannad när jag stöter på idioti, men ah fan det här skrivs som vanligt när jag är som mest förbannad, inte bra.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Capote?

8:42 em  
Blogger Tatti said...

Capote what? Filmen eller? Har inte sett, annars ahde jag Capote rycket för ett par år sedan.

Damn whiskey, de andra ska se Ring snuten och de, själv glor jag på tv fan vad jag älskar tv!!!

12:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Här i Umeå är det varamare än vad man skulle kunna tro. Jag håller med dig. Jag vill ha kallbrand, NU!

http://www.temperatur.nu/temperatur-1-0_11_103.html?submit=yes

4:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Kunde Babel ha valt någon mer väntad intervju än den med Rushdie? Inslaget gjorde gällande att han ständigt fick svara på frågor om "Satansverderna" och världspolitiken och, mycket riktigt, det kunde ju inte heller Kristofer Lundströms arvtagare hålla sig ifrån till slut.
Nåväl, nya Bonnie är allt jag behöver (nästan).

/Stoffe a.k.a. The Man Without a Machine, but With a Fairly Large Chimney Pot.

6:01 fm  
Blogger Tatti said...

He he ja visst är det grymt Martin?

Ja visst var det väntat, dock är det märkligt konstigt att det känns kontroversiellt när någon säger något kritiskt mot religion idag. Det bör det fan inte göra.

12:21 em  
Anonymous Anonym said...

Filmen. Man befarar lyteskomik, men kan fortfarande vara relativt trygg i Seymour Hoffmans händer. Fotot gör dessutom filmen sevärd i sig. För övrigt är Jeff Daniels resonemang om philisteens underhållande i The Squid and the Whale, det kan du väl hålla med om, även om uttryckets bokstavliga betydelse är mindre lyckat

5:11 em  
Anonymous Anonym said...

Philistine heter det haha. Rätt ska vara rätt.

6:21 em  
Blogger Tatti said...

Ja får väl se den någon dag, ligger dock inte jättehögt på agendan.

Philistine ja, kul med den envisa yngste sonen.

8:00 em  
Blogger Joakim Sandström said...

"dock är det märkligt konstigt att det känns kontroversiellt när någon säger något kritiskt mot religion idag. Det bör det fan inte göra."


Amen to that.

10:31 fm  
Blogger Tatti said...

Jaså du är med mig Jocke? Gutt.

4:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home