måndag, oktober 02, 2006

The Embassy

Jag tror fan inte att de släppt en dålig låt någonsin. Första gången jag hörde The Pointer-singeln hemma hos Sandström den äldre så höll jag på att dö. Faktum är att när B-sidan Vic Godards Make Me Sad drog igång så dog ta mig fan på riktigt, jag hade ingen aning om att de gjorde en cover på en av mina favoritlåtar av Vic Godard. (så smått på gång med nytt) Det var då jag insåg att detta skulle bli början på en underbar vänskap, även om Mackan spelat deras två tidigare singlar för mig ett par gånger så var det nu jag verkligen fattade. Denna gång får vi ett par remixer som alla är skitbra, jag hatar nästan remixer i vanliga fall, men detta är skitbra och den nya låten I Lay Awake är utmärkt den med.

5 Comments:

Blogger Rynka said...

Tatti! Jag vill bara säga att kaffekokaren som du visade för x antal inlägg sedan och som ni köpte(?) ÄR kaffebryggarnas kaffebryggare. Stilig, snygg, bra, stilig. Snygg. Det känns som att man ska på en konferens med 70-talet när man ser den. Me like.

Hoppas vi ses snart. Hälsa N.

Kram, min vän. (He.)

Förresten, har vi pratat om när Embassy misshandlade The Sounds? Alltså bokstavligen talat, hands on.

4:38 em  
Blogger Tatti said...

Javisst är den grym I love it.

Ja nu får du allt komma hit snart.

Nej vi har inte talat om den händelsen, känner bara till ytterst lite om det hela. Skulle vara kul med lite utförligare skvaller om det.

4:46 em  
Anonymous Anonym said...

Dessvärre var det länge sedan jag dog av musik. Kanske (läs troligen)är jag för gammal. Men jag vill dö igen!

2:30 em  
Blogger Tatti said...

Lundin du är icke för gammal, du letar bara för dåligt. Eller så behöver du vidga dina vyer. När jag finner tid så ska jag bränna en sån grym skiva till dig. Dock ingen synt och inget åttiotal.Du skall snart se ljuset igen.

3:08 em  
Anonymous Anonym said...

Gutt Tatti! Ljus vill jag ju se.

2:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home