lördag, augusti 05, 2006

Excepter

Excepters debutskiva enligt dem själva heter Alternation. De har i själva verket släppt en drös skivor innan, dock är väl detta den första med "normalt" antal låtar, tio stycken på en timma. Det låter såklart ganska så jävla sjukt och förstås helt underbart. Throbbing Gristle, GGD lite dub och lite synt. En liten popskiva helt enkelt. Lyssna lite på boomkat.com och på piccadillyrecords.com

Ja den vokala musiken har så smått hittat tillbaka vilket glädjer mig, jag måste vila lite från Deathprod-boxen ett tag nu annars blir jag galen. Skivor stundar med Espers, The Singleman Affair, Circulus (som jag innan tagit avstånd ifrån, vilket visat sig vara riktigt idiotisk då det är fantastisk popmusik, visst de ser helt galna ut men men), La Malas Amistades, Prefab Sprout, Robert Wyatt, Ike Yard det första amerikanska band som släppte på Factory och mycket annat, vokalmusiken här är för att stanna.

Göteborgskalaset och em i friidrott är igång imorgon, och mitt människohat har inte varit värre på flera år, jag får icke gå utanför dörren på en vecka det kan bara sluta illa. Dock måste jag ju lira boll imorgon annars blir jag ju aggressiv på grund av det.

jag minns inte när jag senast var packad, men nästa lördag ska jag supa som fan, tillbaka till apstadiet, Stoffe håll i dig.