tisdag, oktober 03, 2006

ES


Mannen bakom ES heter Sami Sänpäkkilä, och detta är hans två första skivor om jag förstått saken rätt. Sami är förresten mannen bakom skivbolaget Fonal också. Vilket borde innebära kvalitet när det gäller hans egna musik också, och det gör det verkligen. Mitt intresse för ES vaknade för något år sedan när han släppte en dubbelvinyl på skivbolaget K-RAAK Records. Jag har fortfarande inte skaffat skivan men det jag hört låter helt fantastiskt. Lyssna lite på boomkat.com eller piccadillyrecords.com. Hans två första går nu att få tag på på dotshop.se eller fonal.com. Killen har många strängar på sin lyra vill jag lova. Jag brukar inte uppskatta när skivor rör sig över ett allt för stort musikaliskt fält, men ES lyckas låta som Deathprod ena stunden och nästa stund så sjunger en kvinna över ett trasigt piano och lite vinylknaster, detta utan att helheten går förlorad. Ett måste ha inför hösten I tell you.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag lyssnade lite på dot förra veckan å d verkar helt klart skittrevligt! Dessutom är ju killen filmare å har utkommit med en samlingsdvd...kan vara för artsy-fartsy - men kan även vara riktigt finskt å lustigt å bra.

Ha d!

/Christ>of>f#er#

11:32 fm  
Blogger Tatti said...

Ja han är fin. Jag är lite sugen på Dvd:n också faktiskt. Men nu väntar en väldans massa skivor så jag får ta det lite lugnt, Judee Sill bland annat helt sjukt.

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home