fredag, oktober 13, 2006

Adrian Klumpes

Be Still heter den skiva jag idag fick i min postbox. Det borde varit ett par skivor till där men icke, de är försvunna. Adrian Klumpes duger dock utmärkt, pianist i den fina elektronika-jazz-trion Triosk som tidigare i år släppte The Headlight Serenade den har jag dock redan nämnt. Här är det bara Adrian och ett piano, ibland ett "prepared piano" vilket förklarar de ibland nästan hotfulla ljud som ständigt omger pianoklinkandet. Gillar man Max Richter och William Basinski så bör man nog skaffa den här också. Köp den på dotshop.se lyssna lite här http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=74339323

När jag ändå är igång så måste man lyssna på Vic Godard när han sjunger Blackpool. Skivan dyker förhoppningsvis upp inom en snar framtid. Lysande http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=60007806

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter ju helt klart intressant. Ett "prepared piano" kan ju få vem som helst att gå ner i brygga.

Den dagen jag har tid tänkte jag försöka få tag på nya med solo andata, midori hirano och michael cashmore. Något du redan inhandlat?

How could one ever think anything´s minimal?

/Hoffe

7:49 em  
Blogger Tatti said...

He yeah baby. Solo Andata är fantastisk den skrev jag om i somras. Midori Hirano ska jag nog skaffa, hittade ett promoex häromdagen dock på cdr så jag avvaktade. Michel Cashmore får jag kolla upp.

Adrian Klumpes bör du absolut skaffa.

7:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home