torsdag, oktober 12, 2006

Badly Drawn Boy/Beach House




Ok först och främst Badly Drawn Boy har släppt sin bästa skiva sedan debuten för sex år sedan. Producerad av en Lemon Jellysnubbe, alldeles varm och fluffig. Den är som en feelgood-film och jag älskar den, det har jag alltid gjort sedan jag såg den där tiotummaren i en skivbutik i london för sju åtta år sedan. Den här skivan blir bara bättre och bättre för varje lyssning. And the sun is shining and the leaves are falling, den där solen ja.


Beach House då ja, släppt på Carpark Records som är vänner till Animal Collective och därmed också mina vänner. Beach House är en duo från Baltimore, yes just det Baltimore. Beach House består av paret Victoria Legrand och Alex Scally och fasen sådan musik de gör. Trummorna som tydligen inte är skapade av en trumm-maskin men låter som om de kom från Philophobia är helt fantastiska. Annars låter det som en blanding av Mazzy Star, Galaxie 500 och jag vet inte vad. Det här är en sådan skiva som man vill sitta hemma själv och lyssna på och långsamt bli onykter till, trots min aversion mot alkoholen. Går att köpa på dotshop.se från och med den 23/10 eller redan nu från midheavenrecords.com

Och så vg på Reasons And Persons, fan inte illa.

5 Comments:

Blogger Tatti said...

Nej absolut inte jag lovar. Fan då flum förresten? Puss.

1:26 em  
Blogger Tatti said...

Test.

3:10 em  
Anonymous Anonym said...

beach house kommer tillsammans med library tapes snart. på posten, längtar!

5:46 em  
Anonymous Anonym said...

och bdb - måste nog köpa den, jag älskade hans första, den andra have you fed the fish? sådär, vissa riktigt starka låtar men inte som första. sen tappade jag honom...

5:49 em  
Blogger Tatti said...

Om du gillar den första så kommer du nog att gilla den här.

9:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home