onsdag, oktober 11, 2006

Judee Sill

Judee Sills två skivor Judee Sill och Heart Food från 1971 och 1973 finns på ginza.se för 199 kr som dubbelskiva med ett gäng extra-spår. Helt jävla ljuvlig folkrocksoul. Köpköpköp. Lyssna på The Donor här http://www.sideload.com/cb/track/?id=95490 inte ens kul.

Annars är det mest puckade alliansnötter, folk som skjuter varandra, religionreligionreligion, uppsats, jävla värme, och vart fan är mina Rusty Santos och Arthur Russell-plattor? 14 dagar från New York my ass. Och ja en massa nötter överallt. Livet lika med andra människor eller, tack Gud, deras frånvaro. M Alkberg.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

och mattias alkberg vill jag ju höra, kollega på soundof lovat mig han ska bränna den, jag längtar, älskade hans första (på den andra var "ragnar" den enda riktigt bra låten)

och detektivbyrån, såg du hade nån länk dit, jag såg dem på kulturhusterassen i somras tillsammans med pascal mfl, superbra

8:15 em  
Anonymous Anonym said...

p.s. gillar namnet på din blogg,"how could one ever..."

8:16 em  
Anonymous Anonym said...

nu finns din blogg i min länklista! gillar den!

8:25 em  
Blogger Tatti said...

Ja MABD är verkligen skitbra, gillade också den första men inte den andra.

ja namnet är en liten Will Oldham-hyllning och troligtvis texten på min kommande gravsten (dock inte förrän om en sådär sextio år förhoppningsvis).

Vi verkar uppskattade samma typ av musik, vilket inte känns så vanligt.

9:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home